آموزش ماژول مخاطبان
10 امتیاز
ماژول مخاطبان
نسخه:01
مشتریان، تامینکنندگان، کارمندان و کاربران سیستم و حتی وارد شونده بهعنوان پورتال در سیستم به عنوان یک مخاطب در نرمافزار سیستم ERP تکروسیستم شناخته میشوند. مخاطبان یک ماژول مستقل میباشد و با سایر ماژولها از جمله CRM، فروش، حسابداری و... یکپارچه میباشد و سبب مدیریت بهینه اطلاعات خواهد شد. مخاطبان به عنوان ماژول پایه برای تمام بستهها نصب میشود و بعد از تعریف مخاطبها در سایر برنامهها قابل مشاهده میباشد.
انواع مخاطبان
دو نوع مخاطب در برنامه قابل تعریف میباشد.
مخاطب فردی: هر فرد حقیقی به عنوان مخاطب فردی در سیستم شناخته میشود
مخاطب شرکتی: شرکتها و تمام مخاطبان حقوقی به عنوان مخاطب شرکتی شناخته میشود.
پیکربندی
برچسبهای مخاطبان
کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان را به عنوان برچسب تعریف نموده و برای هر مخاطب از آنها استفاده نمایید. همزمان با ایجاد مخاطب نیز امکان تعریف برچسب جدید وجود دارد. تمام برچسبها از این قسمت قابل مشاهده و ویرایش میباشند.
عناوین مخاطب
برای مخاطبان میتوانید عنوانهای مناسب تعریف کنید و در زمان ایجاد مخاطب به عنوان پیشوند آن مخاطب از فیلد عنوان استفاده نمایید.
صنایع
در دسته بندیهای مختلف صنایع و زیر شاخههای آنها را تعریف کنید و در ایجاد مخاطبان از این فیلدها استفاده نمایید.
به عنوان مثال در صنعت کشاورزی محصولات غذایی، دارویی و زیبایی را میتوان دستهبندی نمود
تنظیمات بومیسازی و حسابهای بانکی در زمان استقرار از طرف شرکت تکروسیستم برای مشتری پیکربندی میشود.
ایجاد مخاطب جدید
در صفحهی مخاطب روی گزینهی ایجاد کلیک کنید و در صفحهی باز شده طبق مراحل زیر مخاطب را تعریف نمایید
ابتدا نوع مخاطب را که فردی یا شرکت است انتخاب نمایید. برای مخاطب شرکت صفحهی زیر را تکمیل نمایید.
نام شرکت و فیلدهای اطلاعات شناسایی شرکت را بهترتیب تکمیل نمایید.
تب مخاطبان و آدرسها
مخاطبان فردی شرکت را از این قسمت ایجاد کنید. به عنوان مثال برای مدیر عامل، کارشناس استقرار، کارشناس فروش و ... یک مخاطب ایجاد کنید.
نام مخاطب: نام و نام خانوادگی مخاطب را در این فیلد ثبت کنید
عنوان: پیشوند مناسب را ایجاد یا از لیست انتخاب کنید.
موقعیت شغلی: پست سازمانی مخاطب را در این قسمت وارد کنید.
یادداشت: هر نوع عبارت تکمیلی و توضیح در مورد مخاطب را را در این قسمت وارد کنید.
اطلاعات تماس (ایمیل، تلفن و موبایل) را هم وارد کنید
مخاطب نشانی
اگر برای مخاطب شرکتی اطلاعات آدرس بجز آدرس ثبت شدهی اولیه دارید. از جمله آدرس انبار یا کارخانه و... در این قسمت وارد کنید. در نهایت با زدن گزینه ذخیره اطلاعات ثبت شده را ذخیره نمایید.
تب خرید و فروش
بهترتیب در بخشهای زیر اطلاعات را تکمیل نمایید.
تب فروش
فروشنده: از بین کاربران سیستم فردی که در ارتباط فروش با این مخاطب میباشد را در این قسمت انتخاب نمایید.
تیم فروش: از ماژول فروش یا CRM اگر تیم فروش تعریف کرده باشید از این قسمت تیم مرتبط با این مخاطب را انتخاب نمایید. به عنوان مثال تیمهای جذب، فروش و... میتواند تعریف شود.
شرایط پرداخت: بازهی زمانی پرداخت مخاطب که مشتری ما میباشد و برای این مخاطب درنظر گرفته شدهاست را در این قسمت انتخاب کنید. حالتهای پرداخت در تصویر نمایش داده شدهاست.
لیست قیمت: از قسمت تنظیمات عمومی لیستهای قیمت مختلف برای فروش یک محصول تعریف کرده و لیست قیمت مناسب را برای مخاطب انتخاب نمایید. به عنوان مثال قیمت فروش برای گروهی از مخاطبان دارای تخفیف میباشد که بعد از تعریف لیست قیمت میتوان آن لیست قیمت را به مخاطب تخصیص داد. مفهوم لیست قیمتها بطور کامل در آموزش ماژول فروش توضیح داده خواهدشد.
هزینه تحویل: هزینه و روش تحویل را از قسمت فروش تعریف نمایید و روش مناسب برای مخاطب را انتخاب کنید.
تب خرید
شرایط پرداخت: شرایط پرداخت در زمان خرید از این مخاطب را مشابه حالت فروش وارد نمایید
یادآور دریافت: با تیک زدن این قسمت و وارد کردن عدد مورد نظر در فاصله تعدادی آن روز قبل از دریافت برای خرید از این مخاطب پیغام میدهد.
واحد پول تامین کننده: اگر با مخاطب خود بهصورت بین المللی معامله میکنید میتوانید واحد پول آن مخاطب را در این قسمت انتخاب کنید.
بخش اطلاعات سال مالی
موقعیت مالی: در این فیلد مالیاتهای مخاطب را ثبت میکنید. فرایند کامل تعریف موقعیتهای مالی در ماژول حسابداری آموزش داده شده است.
بخش متفرقه
شماره ارجاع: جهت سهولت جستجوی این مخاطب یک شماره ارجاع تعریف نمایید و در زمان فیلتر کردن از این فیلد استفاده نمایید
وب سایت: اگر مخاطب در فضای مجازی وب سایت فعال دارد اطلاعات آن را در این قسمت وارد کنید
بخش انبار
اگر مخاطب جزو تامینکنندگان یا مشتریان شما است و با انبارهای شما در ارتباط است دو فیلد زیر را نیز برای این مخاطب تکمیل نمایید
مکان مشتری: هنگام ارسال کالا به این مخاطب، این مکان به عنوان انبار مقصد انتخاب میشود.
مکان فروشنده: هنگام دریافت کالا از این مخاطب، این مکان به عنوان انبار مبدا انتخاب میشود.
ایجاد مخاطب فردی
نوع مخاطب را در حالت فردی تنظیم کنید و در صفحهای مشابه تصویر زیر فیلدهای مربوطه را تکمیل کنید.
در باکس اول نام مخاطب را وارد نمایید و در فیلد نام شرکت، از لیست کشویی شرکت مرتبط با مخاطب را انتخاب نمایید و یا شرکت جدید تعریف نمایید.
سایر فیلدها مشابه با ایجاد مخاطب شرکتی تکمیل شود.
ریبون بالای مخاطب
جلسات: تعداد جلسات تنظیم شده برای این مخاطب را میتوان از این قسمت مشاهده نمود و با کلیک روی جلسات به ماژول تقویم منتقل شده و میتوان برای این مخاطب جلسه تنظیم نمود. روش تنظیم جلسه در ماژول تقویم بطور کامل آموزش داده شده است.
پتانسیلهای فروش: تعداد پتانسیلهای فروش مربوط به این مخاطب را نشان میدهد و با کلیک روی تب پتانسیلهای فروش به ماژول CRM منتقل شده و میتوان پتانسیل فروش جدید برای این مخاطب ایجاد نمود
فروش: مبلغ پیش فاکتوهای ایجاد شده برای این مخاطب را نشان میدهد. با کلیک روی این تب به ماژول فروش منتقل شده و وضعیت پیشفاکتورها را با جزئیات میتوان مشاهده نمود.
فاکتور شده: مبلغ فاکتور شده و تسویه نشده را برای این مخاطب نشان میدهد و با کلیک روی این گزینه میتوان جزئیات فاکتورها و وضعیت پرداخت را مشاهده نمود.
صورت حسابها: تعداد صورتحسابهای این مخاطب را نشان میدهد و در صفحهی مربوطه جزئیات صورت حسابها را میتوان مشاهده نمود.
تیکتها: تعداد تیکتهای ایجاد شده و پاسخ دادهشده برای این مخاطب را نشان میدهد. با کلیک روی این بخش به ماژول پشتیبانی منتقل میشوید و میتوانید اطلاعات کامل و جزئیات تیکتها را مشاهده نمایید.
تذکر: بخشهای مختلف ریبون بالای صفحهی مخاطبان با نصب ماژولهای مختلف تغییر میکند و امکان دسترسی به ماژولهای نصب شده از این مسیر امکانپذیر است.
عملیات
بعد از ذخیرهی مخاطب از طریق دکمهی عملیات در بالای صفحه میتوان موارد زیر را اجرا نمود.
بایگانی: مخاطب را میتوانید بایگانی نمایید و درزمانهای دیگر از حالت بایگانی خارج نمایید.
لازم به ذکر است این امکان در برنامه وجود دارد که مخاطبان بایگانی شده در برنامه حذف نمیشوند و در صورت لزوم میتوان مجدد مخاطب را بازیابی نمود.
تکثیر کردن: مخاطبی با همین اطلاعات و مشابه تصویر زیر ایجاد میکند
حذف: مخاطب را در شرایطی میتوان حذف نمود که هیچ نوع ارتباطی با ماژولهای دیگر نداشته باشد. به عنوان مثال برای این مخاطب خرید یا فروشی ثبت نشده باشد.
ارسال پیامک متنی: با انتخاب این قسمت و در صورت فعال بودن پنل پیامکی در صفحهای مشابه تصویر زیر میتوانید برای مخاطب پیامک ارسال نمایید.
دادن دسترسی به پورتال: از این مسیر میتوان به مخاطب دسترسی پورتال داد تا توسط یک نام کاربری و پسورد به سیستم وارد شود.
توجه نمایید جهت دادن دسترسی به پورتال نیاز است برای مخاطب یک آدرس ایمیل معتبر تعریف نماییم تا امکان ارسال پسورد به ایمیل فعال باشد.
امکانات عمومی برای مخاطبان
دنبال کنندهها
از نماد آدمک سمت چپ صفحهی مخاطب میتوانید مخاطبان مرتبط را به عنوان دنبالکنندهی این مخاطب اضافه نمایید. به عنوان مثال مدیر عامل و کارشناسان مرتبط میتوانند به عنوان دنبالکننده به هر مخاطب اضافه نماییم.
گزینه دنبال کردن: با انتخاب این گزینه کاربر فعال به دنبالکنندگان این مخاطب افزوده میشود
زمانبندی فعالیت
برای انجام پیگیریهای مرتبط با این مخاطب میتوانید فعالیتهای مناسب را تنظیم کنید. جهت تعریف فعالیت جدید روی گزینهی زمانبندی فعالیتها کلیک کنید و در صفحهای مشابه تصویر زیر فعالیت موردنظرتان را زمانبندی کنید.
فرایند زمانبندی فعالیت در بخش آموزش مربوطه بطور کامل توضیح داده شدهاست.
ثبت یادداشت
در قسمت یادداشتها میتوان مطالبی مرتبط با مخاطب را ثبت نمود.
توجه نمایید یادداشتها فقط برای کاربر ایجادکننده و افرادی که در یادداشت منشن شدهاند قابل مشاهده است.
ارسال پیام
از این قسمت میتوانید برای دنبالکنندههای مخاطب پیام متنی یا هر نوع فایل ضمیمه ارسال کنید.
نماهای نمایشی ماژول مخاطبان
نمای کانبان
مخاطبان در این نما بصورت کارتهای مربعی مشابه کانبان نمایش داده میشوند. ویژگی اصلی این نما به این صورت است که میتوان برای مخاطب تصویر آپلود کرد و از طریق تصاویر مرتبط سریعتر به مخاطبان دسترسی داشت
نمای لیستی
اطلاعات مخاطبان را بصورت سطری و براساس فیلدهای انتخابی نمایش دادهمیشود.
نمای تقویم
در این حالت فعالیتهای تنظیم شده را به تفکیک مخاطب میتوان مشاهده نمود و میتوان برای مخاطبان فعالیت تنظیم نمود.
فیلترها در مخاطبان
افراد: با اعمال این فیلتر مخاطبان فردی را میتوان مشاهده نمود.
شرکتها: با انتخاب این فیلتر فقط مخاطبان نوع شرکت نمایش داده میشوند.
فاکتورهای مشتری: با اعمال این فیلتر فقط مخاطبانی که برایشان فاکتور ایجاد شده نمایش داده میشوند
صورت حسابهای فروشنده: مخاطبانی که برایشان فروش انجام شده نمایش داده میشوند.
بایگانی شده: مخاطبان بایگانی شده را نشان میدهد.
افزودن فیلتر سفارشی: فیلدهای بسیار دیگر را میتوان از این طریق فیلتر نمود.
گروهبندی در مخاطبان
با استفاده از این قابیلت براساس فیلدهای مختلف میتوان مخاطبان را گروهبندی نمود.
به عنوان مثال در تصویر بالا مخاطبان براساس تیم فروشی که به آنها اختصاص داده شدهاست گروهبندی شدهاند
تذکر: مخاطبانی که هیچ تیم فروشی برای آنها مشخص نشدهاست در ستون تعریف نشده نمایش داده شدهاند.
علاقهمندیها
از این بخش میتوانید وضعیت نمایشی صفحه را سفارشی سازی نمایید و همچنین اطلاعات مخاطبان را یکجا ایمپورت کنید.
ذخیره این جستجو
از طریق این امکان ذخیره صفحهی حاضر در دو حالت وجود دارد که به ترتیب توضیح داده شدهاند.
استفاده به عنوان پیشفرض: با ذخیره کردن نمایش این صفحه شما در ورودهای بعدی به صفحه همین فیلترها را مشاهده میکنید.
اشتراک با همهی کاربران: اگر تنظیمات یا فیلترهای خاصی در صفحه اعمال کرده باشید و با حالت اشتراک با همهی کاربران آن را ذخیره کنید، تمام کاربران از این پس صفحه را با این حالت مشاهده خواهند کرد
بهصورت پیشفرض در خالت ورود به ماژول مخاطبان در نمای کانبان و بدون هیچ نوع گروهبندی مخاطبان قابل مشاهده میباشند.
بازدیدها | |
---|---|
1 | کل بازدیدها |
1 | تعداد مشاهدات اعضا |
0 | مشاهدات عمومی |
عملیات | |
---|---|
0 | لایک ها |
0 | دیس لایک ها |
0 | نظرها |
به اشتراک گذاری از طریق ایمیل
لطفا ورود به اشتراک گذاشتن این webpage از طریق ایمیل.